معرفی تکنیک پرس (PRESS)

معرفی تکنیک پرس (PRESS)

روش: کلید این حرکت، قرار گرفتن کف دست حریف به سمت سقف و باید دست شما بالای دست وی باشد. وقتی حریف را در این حالت قرار دادید، بقیه کار ساده است، بدن خود را بالای بازو بیاورید و دست حریف را با فشار بالاتنه و بازوبه پائین فشار دهید
*این، یکی از خالصترین حرکات قدرتی در مچ اندازی است
*داشتن بالا تنه بزرگ در این حرکت بسیار موثر است
*اگر مطمئن هستید که دارای بالا تنه قدرتمند تر نسبت به حریف خود هستید ( بالاخص سینه و پشت بازو ) و حداقل در جلوبازو و ساعد برابرید، این حرکت خوبی است.
*مراقب باشید که این حرکت میتواند با یک تاپ رول سریع ضربه شود زیرا که نسبت به یک backpressure سریع و نیرومند بسیار ضعیف است.
*بازو باید به بدنتان نزدیک باشد بنابراین اگر حریف بتواند دست شما را به سمت خود بکشد موفق به پرس نخواهید شد.
*پرس، حرکت خوبی برای مسابقات طولانی است. درست خلاف تاپ رول و هوک که شدیدا وابسته به جلوبازو و ساعد هستند، عضلات اولیه درگیر در پرس عبارتند از پشت بازو و شانه و سینه. بنابراین بهترین راه برای استراحت ساعد و جلوبازو در یک مسابقه طولانی و حریفهای متعدد، استفاده از پرس در موقع مناسب است.
حتی در حالتی که حریف شما مچ شما را به سمت عقب میشکند (bent back یا همان brokenورزش مچ اندازی
مچ اندازی، یک رقابت دو نفره است.با توجه به تمرینات و مطالعات زیادی که درباره این ورزش کرده ام، تصمیم گرفتم بخشی از دانسته های خودم را در اختیار شما قرار دهم. مچ اندازی به واقع یک ورزش صد در صد علمی است. برخلاف آنچه که مردم تصور میکنند، زور بازو فقط بخشی از سه عنصر مهم در این ورزش است: سرعت – قدرت – فن اگر به شما بگویم که مچ اندازی چیزی از کشتی کم ندارد، یاوه نگفته ام. منظورم تنوع در فنون و بدل آنها و ریز حرکاتی است که هر کدام در جای خود میتوانند شما را به پیروزی و یا شکست رهنمون شوند. در مورد انواع فنهای رایج مچ اندازی به موقع و در مبحث جداگانه ای سخن خواهم گفت. قدرت، همان عنصری است که عموم افراد نا آگاه، آن را تنها تکیه گاه خود میدانند و زمانیکه به یک فرد آگاه به فنون مچ می بازند، تازه متوجه می شوند که قوه و نیروی مچ انداز، فقط یک سوم نیازهای وی است. ضمنا بخاطر داشته باشید که زور مچ به مفهوم خاص آن نیز مطرح نیست یعنی وقتی صحبت از قدرت در مچ اندازی است، طیف وسیعی از عضلات، از شانه تا انگشتان و حتی عضلات شکم و پشت را شامل میشود. سرعت، به سادگی، تندی و شتاب در اجرای فنون است؛ سرعت در تصمیم گیری برای اجرای فن، اجرای بدل یک فن و یا تندی در تصمیم گیری برای اجرای یک حرکت ریز و کوچک ولی موثر. مهمترین و محسوس ترین بخشی سرعتی در این ورزش، شروع آن است:
Ready … Go …
این دو کلمه ای است که از دهان داور خارج میشود و شما با شنیدن \”Go\” باید به سرعت نسبت به اجرای فنون از پیش طراحی شده خود اقدام کنید. شاید تمام بازی، حئاکثر 5 تا 10 ثانیه ادامه یابد و به ندرت به رقابتهائی برخورد میکنید که دقایقی ادامه دارند. طولانی شدن یک مسابقه مچ اندازی میتواند حاکی از حرفه ای بودن و نزدیک بودن دو ورزشکار باشد و صد البته که معمولا به علت ناشی بودن آنهاست. مچ انداختن یعنی ترکیب قدرت با علم فیزیک، هوش و چابکی فرد. علم اهرمها، مهمترین بخش علم مچ اندازی است. بدون حس کردن و دانستن نقش مهم اهرمها و قوانین ثابت شده انها، سالها خواهید باخت، حتی اگر روزی 24 ساعت تمرین بدنی بکنید. چگونه یک دیلم ( اهرم ) چند 10 سانتی متری، میتواند با نیروی بسیار کم، یک سنگ 20 تنی را جابجا نماید؟ مسلم بدانید که یک مچ انداز آگاه به اهرمهای دست خود، میتواند سنگ توانمند حریف خود را که ممکن است بیش از ا تن نیرو داشته باشد، تکان دهد و وی را مقلوب سازد.

درباره ی مدیر

مطلب پیشنهادی

افسانه‌های "جنوب عمیق" ایالات متحده آمریکا

افسانه‌های “جنوب عمیق” ایالات متحده آمریکا

  افسانه‌های “جنوب عمیق” ایالات متحده آمریکا به گزارش واحد خبر گزاری وبسیات رسمی مچ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.